"Dihiaskan (dan dijadikan indah) kepada manusia, kesukaan kepada benda-benda yang diingini nafsu, iaitu perempuan-perempuan dan anak-pinak, longgokan harta benda yang banyak berpikul-pikul, dari emas dan perak, kuda peliharaan yang bertanda, lagi terlatih, dan binatang-binatang serta kebun-kebun tanaman. semuanya itu adalah kesenangan hidup di dunia(yang bersifat sementara). dan (ingatlah), pada sisi Allah adalah tempat kembali yang sebaik-baiknya (iaitu syurga yang kekal abadi). (Surah Ali Imran, ayat 14)

Friday, December 24, 2010

Ragam Manusia...........

tak bergaya tapi KAYA

sllunya orng melayu kita ni suka bergaya, ade je duit trus beli benda yang akan naikkan saham dia..kata orang biar bergaya asal kedana,hehe., sesetengah je fikir macam 2, skrang orang kita dh mentranformasikan pemikirannya..mmm, saya lebih suka tengok orang cina dalam urusan harta dia, kebayakn tokey2 cina ni pakai sluar pendek dn baju pagoda je, tp income mgalahkan doktor..

lagi satu pakai kereta ni satu keperluan bagi kita, mudah nk ke hulu ke hilir tpi tak semestinya kena pakai kereta mewah atau yang paling mahal...cukupla dgn skadar mmpu,jgn nk beli habis mmpu plak..hehe






No comments:

Post a Comment